Level 2Lærerveiledning - Kanter, kanter, mange mangekanter

Skrevet av: Stein Olav Romslo og Susanne Rynning Seip

Kurs: Processing
Tema: Tekstbasert, Animasjon
Fag: Matematikk, Programmering, Kunst og håndverk
Klassetrinn: 8.-10. klasse, Videregående skole
Til oppgave

Om oppgaven

I denne oppgaven skal elevene bruke ulike teknikker i Processing. Først skal de ta utgangspunkt i en sprettende ball, og bytte ut ballen med andre geometriske figurer (mangekanter). Elevene skal eksperimentere med ulike egenskaper for mangekantene.

checkOppgaven passer til:

Fag: Kunst og håndverk, Matematikk, Programmering

Anbefalte trinn: 8. trinn - VG3

Tema: Mangekanter, Koordinater, Variabler, Løkker

Tidsbruk: Dobbelttime

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Klikk her for å se oppgaveteksten.

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Vi har dessverre ikke noen variasjoner tilknyttet denne oppgaven enda.

Eksterne ressurser

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!