Lærerveiledning - Kanter, kanter, mange mangekanter
Skrevet av: Stein Olav Romslo og Susanne Rynning Seip
Om oppgaven
I denne oppgaven skal elevene bruke ulike teknikker i Processing. Først skal de ta utgangspunkt i en sprettende ball, og bytte ut ballen med andre geometriske figurer (mangekanter). Elevene skal eksperimentere med ulike egenskaper for mangekantene.
Oppgaven passer til:
Fag: Kunst og håndverk, Matematikk, Programmering
Anbefalte trinn: 8. trinn - VG3
Tema: Mangekanter, Koordinater, Variabler, Løkker
Tidsbruk: Dobbelttime
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Klikk her for å se oppgaveteksten.
Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.
Variasjoner
Vi har dessverre ikke noen variasjoner tilknyttet denne oppgaven enda.
Eksterne ressurser
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!