Level 1Lærerveiledning - ToPlayer

Skrevet av: Stein Olav Romslo og Susanne Rynning Seip

Kurs: Processing
Tema: Tekstbasert, Spill
Fag: Matematikk, Programmering, Kunst og håndverk
Klassetrinn: 8.-10. klasse, Videregående skole
Til oppgave

Om oppgaven

I denne oppgaven skal elevene lage et enkelt spill hvor to personer kan spille mot hverandre. Målet er å dytte en figur over på motstanderens side, og det kan utvikles i utallige varianter så snart basisen er på plass.

checkOppgaven passer til:

Fag: Kunst og håndverk, Matematikk, Programmering

Anbefalte trinn: 8. trinn - VG3

Tema: Spill, Koordinater, Variabler, Vilkår

Tidsbruk: Dobbelttime

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Det er mange ulike måter en kan vurdere et programmeringsprosjekt, og her må en selv vurdere hva som er den beste måten ut ifra hvilket fag man jobber i, hvilken aldergruppe og hvilet nivå elevene er på, hva man ønsker å teste og hvor mye tid man har til rådighet til å jobbe med prosjektet. I vårt lærerdokument har vi blant annet beskrevet ulike måter dette kan gjøres på, i tillegg til en del andre nyttige tips til hvordan man underviser i programmering.

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Klikk her for å se oppgaveteksten.

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Vi har dessverre ikke noen variasjoner tilknyttet denne oppgaven enda.

Eksterne ressurser

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!