Level 3Lærerveiledning - PGZ - Løpende strekmann

Skrevet av: Øistein Søvik, Vegard Tuset

Kurs: Python
Tema: Tekstbasert, Spill, Animasjon
Fag: Programmering
Klassetrinn: 5.-7. klasse, 8.-10. klasse, Videregående skole
Til oppgave

Om oppgaven

I denne oppgaven skal elevene bruke Pygame Zero til å lage et spill der de styrer en strekmann som hopper over hindringer.

checkOppgaven passer til:

Fag: Programmering, IT1

Anbefalte trinn: 7.- VGS

Tema: Pygame Zero, if-setninger, løkker

Tidsbruk: Dobbeltime eller mer

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Eksterne ressurser

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!