Lærerveiledning - Mattespill
Skrevet av: Øistein Søvik, Vegard Tuset
Om oppgaven
I denne oppgaven skal vi se nærmere på hvordan Python arbeider med tall og lage et lite mattespill. I tillegg introduseres begrepet rekursjon, og en studerer hvordan en kan illustrere tilfeldige terningkast.
Oppgaven passer til:
Fag: Matematikk, Programmering
Anbefalte trinn: 8.-10 trinn
Tema: Aritmetikk, Sannsynlighet, Løkker, Rekusjon
Tidsbruk: Dobbelttime
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.
_Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.
Variasjoner
Eksterne ressurser
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!