Lærerveiledning - PGZ - Sprettball
Skrevet av: Madeleine Lorås, Vegard Tuset
Kurs: Python
Tema: Tekstbasert, Spill
Fag: Matematikk, Programmering
Klassetrinn: 5.-7. klasse, 8.-10. klasse
Om oppgaven
I denne oppgaven skal elevne lage en ballanimasjon, ved hjelp av enkle objekter, Pygame og Pygame Zero.
Oppgaven passer til:
Fag: Matematikk, Programmering
Anbefalte trinn: 6.-10. trinn
Tema: Funksjoner, tester, klasser, objekter, bevegelse i planet
Tidsbruk: Dobbelttime eller mer.
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.
Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.
Variasjoner
Eksterne ressurser
Lisens: CC BY-SA 4.0
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!