Level 1Lærerveiledning - Pingviner på tur

Skrevet av: Madeleine Lorås

Kurs: Scratch
Tema: Blokkbasert, Spill
Fag: Programmering
Klassetrinn: 1.-4. klasse, 5.-7. klasse, 8.-10. klasse
Til oppgave

Om oppgaven

I denne oppgaven skal elevene lage et enkelt spill hvor spilleren skal få pingviner som beveger seg tilfeldig rundt omkring til å gå tilbake til akvariet i Bergen.

Bilde av pingviner på rømmen

checkOppgaven passer til:

Fag: Matematikk, programmering.

Anbefalte trinn: 3.-10. trinn.

Tema: Spill, musikk.

Tidsbruk: Dobbelttime.

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Det er mange ulike måter en kan vurdere et programmeringsprosjekt, og her må en selv vurdere hva som er den beste måten ut ifra hvilket fag man jobber i, hvilken aldergruppe og hvilket nivå elevene er på, hva man ønsker å teste og hvor mye tid man har til rådighet til å jobbe med prosjektet. I vårt lærerdokument har vi blant annet beskrevet ulike måter dette kan gjøres på, tillegg til en del andre nyttige tips til hvordan man underviser i programmering.

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Klikk her for å se oppgaveteksten.

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Eksterne ressurser

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!