Lærerveiledning - JS: Partikkel-animasjon
Skrevet av: Lars Klingenberg og Susanne Rynning Seip
Om oppgaven
I denne oppgaven skal vi bruke JavaScript til å få figurer vi å bevege seg. Vi skal altså lære å animere ved hjelp av JavaScript og noe som heter Canvas
. Under ser du animasjonen vi kommer til å lage.
Denne oppgaven er den første i en liten serie av andre partikkel
-oppgaver, derfor er det viktig å forstå det som skjer i denne oppgaven.
Oppgaven passer til:
Fag: Matematikk, Kunst og håndverk, Programmering, IT1, IT2
Anbefalte trinn: 7. trinn - VG3
Tema: JavaScript, HTML, Web, Canvas, Objektorientering, Funksjoner
Tidsbruk: Dobbeltime eller mer.
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.
Generelt
Variasjoner
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!