Lærerveiledning - Minecraft
Skrevet av: Susanne Rynning Seip
Om oppgaven
I dette kurset skal elevene lære de grunnleggende konseptene i datavitenskap med dra-og-slipp-programmering.
Oppgaven passer til:
Fag: Matematikk, Programmering
Anbefalte trinn: 3. trinn - 10. trinn
Tema: Sekvens, Løkker, Vilkår, Spill
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Oppgaven er grunnleggende, og kan ikke brukes alene for vurdering av kompetansemålet.
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
OBS!
Pass på at elevene velger Norsk (Bokmål)/Norsk (Nynorsk) i språkvalg-menyen helt nederst til venstre på siden, ellers vil ikke oppgavene vises på norsk.
Det er introduksjonsvideoer til flere av oppgavene. Disse er på engelsk, men de skal få norsk teksting automatisk dersom man har valg norsk som språk på nettsiden. Det kan fortsatt hende enkelte oppgaver ikke har norsk teksting på selve videoen, men da vil det være mulig å klikke på notat-fanen over videoen hvor alt som blir sagt er skrevet ned sammen med bilder fra videoen.
Variasjoner
Eksterne ressurser
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!