Level 2Lærerveiledning - Minecraft

Skrevet av: Susanne Rynning Seip

Kurs: Codestudio
Tema: Stegbasert, Blokkbasert, Minecraft
Fag: Matematikk, Programmering
Klassetrinn: 1.-4. klasse, 5.-7. klasse, 8.-10. klasse
Til oppgave

Om oppgaven

I dette kurset skal elevene lære de grunnleggende konseptene i datavitenskap med dra-og-slipp-programmering.

checkOppgaven passer til:

Fag: Matematikk, Programmering

Anbefalte trinn: 3. trinn - 10. trinn

Tema: Sekvens, Løkker, Vilkår, Spill

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Oppgaven er grunnleggende, og kan ikke brukes alene for vurdering av kompetansemålet.

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Klikk her for å se oppgaven.

OBS!

Pass på at elevene velger Norsk (Bokmål)/Norsk (Nynorsk) i språkvalg-menyen helt nederst til venstre på siden, ellers vil ikke oppgavene vises på norsk.

Det er introduksjonsvideoer til flere av oppgavene. Disse er på engelsk, men de skal få norsk teksting automatisk dersom man har valg norsk som språk på nettsiden. Det kan fortsatt hende enkelte oppgaver ikke har norsk teksting på selve videoen, men da vil det være mulig å klikke på notat-fanen over videoen hvor alt som blir sagt er skrevet ned sammen med bilder fra videoen.

Variasjoner

Eksterne ressurser

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!