Lærerveiledning - Oppgaver 6+ år
Skrevet av: Susanne Rynning Seip
Om oppgaven
Kurs 2 er laget for elever som kan lese, men ikke har tidligere erfaring med programmering. I dette kurset vil elevene lage programmer for å løse problemer, og utvikle interaktive spill eller historier de kan dele.
Oppgaven passer til:
Fag: Matematikk, Programmering
Anbefalte trinn: 1. trinn - 7. trinn
Tema: Algoritmer, Sekvens, Feilsøking, Vilkår, Løkker, Spill
Kompetansemål
Forutsetninger og utstyr
Generelt om oppgavesamlingen
Om man er helt nybegynner på programmering er det best å følge oppgavesamlingen kronologisk. Det blir introdusert nye funksjoner og begreper litt etter litt, så hvis man hopper rett ut i det kan det kanskje være litt forvirrende.
OBS!
Pass på at elevene velger Norsk (Bokmål)/Norsk (Nynorsk) i språkvalg-menyen helt nederst til høyre på siden, ellers vil ikke oppgavene vises på norsk.
Det er introduksjonsvideoer til flere av oppgavene. Disse er på engelsk, men de skal få norsk teksting automatisk dersom man har valg norsk som språk på nettsiden. Det kan fortsatt hende enkelte oppgaver ikke har norsk teksting på selve videoen, men da vil det være mulig å klikke på notat-fanen over videoen hvor alt som blir sagt er skrevet ned sammen med bilder fra videoen.
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!