Astrokatt
Skrevet av: Geir Arne Hjelle
Oversatt av: Gro Anette Vestre
Introduksjon
Katten vår har så lyst å vera ein astronaut, la oss sjå om me kan hjelpa han? Undervegs vil me læra korleis me flyttar figurar rundt på skjermen, og korleis kattar blir påvirka av gravitasjonskreftene frå jorda.

Steg 1: Ein flygande katt
Me begynner prosjektet vårt med å få katten til å fly!
Sjekkliste
-
-
Viss du ikkje har ein brukar kan du trykke på
Lag noko
på framsida. Då blir du vidaresendt til verktøyet der me faktisk programmerer. -
Dersom du har ein brukar kan du logga inn og deretter trykka på namnet ditt øvst i høgre hjørne. Trykk så
Tinga mine
og til sluttNytt prosjekt
.
No skal du sjå ein katt som ventar på å bli programmert!
Viss du allereie har prøvd deg fram med noko kan du starte eit nytt prosjekt ved å velje
Fil
over programmeringsområdet og såNy
. -
-
gå (10) steg
skal du sjå at katten flyttar litt på seg, og om du klikkar på
snu @turnRight (15) gradar
vil den snu seg! Desse klossane er kommandoer me kan gi til katten!
-
Prøv å pusla saman desse klossane (bruk fargane for å finne rett kategori):
når @greenFlag vert trykt på gjenta for alltid gå (10) steg snu @turnRight (15) gradar slutt
Test prosjektet
Legg merke til at den første klossen seier at noko skal skje når me klikkar på eit grønt flag. Over vindauga med katten til venstre er det eit grønt flag. Klikk på det!
Sjekkliste
-
Bytt ut klossene i koden din slik at den blir sjåande slik ut:
når @greenFlag vert trykt på gjenta for alltid viss <tasten [pil høgre v] er trykt?> snu @turnRight (5) gradar slutt viss <tasten [pil venstre v] er trykt?> snu @turnLeft (5) gradar slutt viss <tasten [pil opp v] er trykt?> gå (5) steg slutt slutt
Test prosjektet
Klikk på det grøne flaget.
Steg 2: Ut i verdsrommet!
Nå skal me senda den flygande katten ut i verdsrommet.
Sjekkliste
Til slutt lagar me og ein jordklode, som katten kan fly rundt.
Test prosjektet
Klikk på det grøne flaget.
Steg 3: Litt meir ekte ...
Me skal nå legge på nokre effektar som gjer at spelet virkar litt meir realistisk.
Sjekkliste
-
når @greenFlag vert trykt på gjenta for alltid snu @turnRight (1) gradar slutt
-
Klikk på katten i figurlista. Legg
set storleik til
nederst igjenta for alltid
-løkka, slik at størrelsen på katten er avhengig av avstanden til jordkloden:når @greenFlag vert trykt på gjenta for alltid viss <tasten [pil høgre v] er trykt?> snu @turnRight (5) gradar slutt viss <tasten [pil venstre v] er trykt?> snu @turnLeft (5) gradar slutt viss <tasten [pil opp v] er trykt?> gå (5) steg slutt set storleik til (avstand til [Earth v])% slutt
Test prosjektet
Klikk på det grøne flaget.
Sjekkliste
-
gå (5) steg
med
gå ((avstand til [Earth v]) / (50)) steg
Denne klossen er litt komplisert fordi den er satt saman av tre forskjellige klossar. Sjå på fargane så finn du dei rette klossane.
Test prosjektet
Klikk på det grøne flaget.
Steg 4: Gravitasjon
Gravitasjon er krafta som jorda trekker på alle katter og mennesker med. Me kan la astrokatten vår bli påverka av gravitasjonen og.
Sjekkliste
-
når @greenFlag vert trykt på gå til x: (-200) y: (150) gjenta for alltid peik mot [Earth v] gå (1) steg slutt
-
I det nye skriptet seier me at katten
gjenta for alltid
skalpeike mot
jordkloden. Då hjelper det jo ikkje at me i det andre skriptet seier at katten skal snu seg. -
For at programmer skal hugsa ting bruker me variablar. Lag ein variabel ved å klikke på
Data
-kategorien og deretter påLag ein variabel
. Kall variabelenkatteretning
. -
når @greenFlag vert trykt på gå til x: (-200) y: (150) gjenta for alltid set [katteretning v] til (retning) peik mot [Earth v] gå (1) steg peik i retning (katteretning) slutt
Test prosjektet
Klikk på det grøne flaget.
-
Korleis kan du endra på jordas gravitasjon og kattens hastighet?
Lagre spillet
Då har me ein katt som kan fly rundt i verdsrommet. Eksperimenter gjerne med å utvide spelet ditt. Når du er ferdig kan du klikke på Legg ut
-knappen. Då vil spelet bli lagt ut på Scratch-heimesida din slik at andre kan spele det.
Merk at du må ha ein brukar og vera innlogga for å kunna lagra og legga ut på nett. Det er mogleg å lagra på datamaskina utan å vera innlogga. Trykk på Fil
og vel Lager på datamaskina
.
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!