Level 1Julekort

Skrevet av: Espen Clausen

Oversatt av: Stein Olav Romslo

Kurs: Scratch
Tema: Blokkbasert, Animasjon
Fag: Musikk, Engelsk, Kunst og håndverk
Klassetrinn: 1.-4. klasse, 5.-7. klasse
Bilde av BokmålPå Bokmål

Introduksjon

Me skal lage eit julekort i Scratch. Det skal ha nokre enkle funksjonar og animasjonar. Når det er ferdig vil det sjå ut om lag som på biletet under.

Døme på eit julekort i Scratch

Steg 1: Endre bakgrunn og finn figurar

Når du er klar til å starte vel du Programmering i menyen øvst på sida http://scratch.mit.edu/. Då kjem me inn i Scratch.

Bilete av korleis du startar Scratch frå nettsida

checkSjekkliste

  • Bilete som syner kor bakgrunn-ikonet i Scratch ligg
  • Bilete som syner kor nye figurar-ikonet i Scratch ligg

Steg 2: Leggje til kode

No skal me få figurane til å gjere ting når dei blir klikka på.

checkSjekkliste

  • når denne figuren vert trykt på
    sei [God jul!] i (2) sekund
    gjenta (10) gongar
        neste drakt
        vent (1) sekund
    slutt
    

flagTest prosjektet ditt

Klikk på isbjørnen og sjå om koden din virkar.

checkSjekkliste

  • når denne figuren vert trykt på
    spør [Kva heiter du ?] og vent
    sei (set saman  [God jul ] (svar)) i (2) sekund
    gjenta for alltid
        endra  [farge v]-effekt med (25)
    slutt
    

flagTest prosjektet ditt

Klikk på snømannen og sjå om koden din virkar.

checkSjekkliste

  • når @greenFlag vert trykt på
    gjenta for alltid
        vent (0.3) sekund
        endra [farge v]-effekt med (25)
        neste drakt
    slutt
    

flagTest prosjektet ditt

Trykk på det grøne flagget og sjå om alt virkar.

Steg 3: Har du meir tid, seier du?

Då har du jobba godt! Om du framleis har tid kan du prøve noko av det følgjande:

checkSjekkliste

  • Klikk på Scene, og vel fana Lydar.

    Bilete av fana "Lydar" i Scratch

    Ta opp din eigen lyd og gi den eit namn, til dømes julehelsing. Så går du inn på Skript, og legg inn følgjande kode:

    når @greenFlag vert trykt på
    spel lyden [julehelsing v] til han er ferdig
    

Steg 4: Lagre og publisere

Gi julekortet ditt eit namn. Vel Lagre no frå Filmenyen.

Bilete av menyen i Scratch

Så kan du publisere julekortet ditt ved å velje Legg ut.

Bilde av korleis du publiserer Scratch-julekortet
Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!