Rotasjon rundt egen akse
Skrevet av: Carl A. Myrland
Introduksjon
I denne oppgaven skal vi importere en geometrisk figur og deretter rotere
den.

Steg 1: Vi roterer en likebeint trekant
For å gjøre det enkelt å komme i gang, henter vi inn en ferdig figur fra biblioteket til Scratch. Denne figuren ligner på en likebeint trekant.
Sjekkliste
-
når [n v] trykkes vis pek i retning [90 v] gå til x: (0) y: (0)
Vi skal nå gi Scratch beskjed om å rotere
hatten 90 grader.
-
når @greenFlag klikkes snu @turnRight (90) grader
Test prosjektet
Klikk på det grønne flagget.
Sjekkliste
Rotasjon er jo gøy! Men at ting roterer med 90 grader av gangen er jo litt kjedelig, og litt unaturlig.
-
når @greenFlag klikkes snu @turnRight (45) grader
Test prosjektet
Klikk på det grønne flagget.
Du oppdager kanskje at det begynner å bli veldig mange klikk etterhvert?
Steg 2: A little more action, please!
Heldigvis kan vi ved hjelp av litt programmeringsmagi få datamaskinen til å gjøre jobben for oss!
Sjekkliste
-
når @greenFlag klikkes gjenta (8) ganger snu @turnRight (45) grader
Steg 3: The final countdown
-
når @greenFlag klikkes gjenta (360) ganger snu @turnRight (1) grader
Test prosjektet
Klikk på det grønnet flagget.
Avslutning
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!