Eget prosjekt
Skrevet av: Teodor Heggelund
Introduksjon
Har du noe du har hatt lyst til å lage en stund? Nå er sjansen! Under er noen forslag for å komme i gang.
Idé 1: spill
Her er en måte å sjekke hva brukeren trykker på av knapper:
module Main exposing (..)
import Html exposing ( text )
import Keyboard
type Msg = Down Int
| Up Int
model =
{ lastDown = 0
, lastUp = 0
}
main =
Html.program
{ init = ( model, Cmd.none )
, view = view
, update = update
, subscriptions = subscriptions
}
update msg model =
let
newmodel =
case msg of
Down d -> { model | lastDown = d }
Up u -> { model | lastUp = u}
in
( newmodel, Cmd.none )
view model = text ( "Last down: " ++ toString model.lastDown
++ ", last up: " ++ toString model.lastUp )
subscriptions model =
Sub.batch
[ Keyboard.downs Down
, Keyboard.ups Up
]
Modulen Keyboard
Keyboard
fungerer ikke i Try Elm.
Muligheter:
-
Prøv Ellie!
-
Kjør lokalt:
Installer
Keyboard
medelm package install elm-lang/keyboard
Se siden med
elm reactor
.
Sjekkliste
Hmm, men nå skjer det ikke så mye. Skal vi ha noe i sanntid, trenger vi en klokke.
Sjekkliste
Ta en titt tilbake til Tell sekunder.
Her er det mange muligheter videre! Vi kan for eksempel lage oss koordinater for noe vi vil tegne, og flytte det rundt med piltastene.
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!