Level 1PXT: Terning

Skrevet av: Geir Arne Hjelle, Julie Revdahl

Oversatt av: Stein Olav Romslo

Kurs: Microbit
Tema: Elektronikk, Blokkbasert, Spill
Fag: Programmering, Matematikk
Klassetrinn: 5.-7. klasse, 8.-10. klasse, Videregående skole
Bilde av BokmålPå Bokmål

Introduksjon

Kan me bruke micro:biten vår som ein terning? Ja, det er faktisk ganske enkelt!

Bilete av ein microbit og fire terningar

Steg 1: Me ristar laus

Me startar med å vise eit tal når me ristar på micro:biten.

checkSjekkliste

  • input.onGesture(Gesture.Shake, function () {
    basic.showNumber(1)
    })
    

flagTest prosjektet

Det er to ulike måtar me kan teste micro:bit-program på:

  • Sidan koden vår skal reagere når ein ristar på micro:biten, så kan du simulere det ved å klikke på den kvite prikken til venstre for teksten SHAKE på micro:bit-simulatoren. Talet 1 skal visast på skjermen til micro:bit-simulatoren.

  • No blir det lasta ned ei fil som heiter microbit-Uten-navn.hex til datamaskina di. Samstundes dukkar det opp eit vindauge som seier at du må flytte fila til MICROBIT-disken. Viss du treng hjelp til dette kan du spørje ein rettleiar.

Steg 2: Tilfeldig terning

Terningar skal jo vise ulike tal. Korleis gjer me det på ein micro:bit?

checkSjekkliste

Steg 3: Terningen rullar

Ein terning landar jo ikkje berre på ei side, den rullar og viser mange sider før den stoppar.

checkSjekkliste

  • For å gjere ein ting fleire gonger brukar me løkker. Hent klossen gjenta 4 ganger frå Løkker-kategorien. Legg den rundt vis tall-klossen på denne måten:

    input.onGesture(Gesture.Shake, function () {
      for (let i = 0; i < 4; i++) {
          basic.showNumber(Math.randomRange(1, 6))
      }
    })
    

Steg 4: Terningen hugsar

Kva om me vil bruke terningresultatet seinare? Då må me hugse kva me kasta!

checkSjekkliste

  • Klikk på Variabler-kategorien og så på knappen Lag en variabel. Gi den nye variabelen namnet terning og klikk OK. Du vil sjå at det dukkar opp ein kloss som heiter terning i Variabler-kategorien.

    Bilete av korleis lage ein ny variabel
  • let terning = 0
    input.onGesture(Gesture.Shake, function () {
      for (let i = 0; i < 4; i++) {
          terning = Math.randomRange(1, 6)
          basic.showNumber(terning)
      }
    })
    

Viss du testar prosjektet ditt no skal det oppføre seg likt som før! Men denne endringa gir oss nye moglegheiter! Sidan me no veit resultatet av terningkastet, så kan me til dømes vise eit smilefjes kvar gong me kastar 6:

  • Prøv å pusle saman klossar frå Logikk- og Variabler-kategoriane som seier hvis terning = 6.

  • let terning = 0
    input.onGesture(Gesture.Shake, function () {
      for (let i = 0; i < 4; i++) {
        terning = Math.randomRange(1, 6)
        basic.showNumber(terning)
      }
      if (terning == 6) {
        basic.showIcon(IconNames.Happy)
      }
    })
    

Steg 5: Meir avanserte terningar

Kva kan me bruke terningane våre til? Prøv sjølv viss du har nokre idear!

checkFleire idear

No har du lært korleis micro:biten kan kaste terning. Men det finst mange måtar du kan vidareutvikle det på. Under finn du nokre idear, men finn gjerne på noko heilt sjølv!

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!