Level 1Dansefest

Skrevet av: Code.org

Oversatt av: Carl A. Myrland

Kurs: Uten_datamaskin
Tema: Robot
Fag: Musikk, Programmering, Matematikk
Klassetrinn: 1.-4. klasse, 5.-7. klasse, 8.-10. klasse
Til oppgave

Om oppgaven

I denne oppgaven blir elevene kjent med programmeringsbegrepet "hendelser", og hvordan vi bruker hendelser til å påvirke dataprogrammer.

checkOppgaven passer til:

Fag: Matematikk, musikk, kroppsøving

Anbefalte trinn: 1.-10.

Tema: Dans, logikk

Tidsbruk: 45 minutter

Kompetansemål

Matematikk, 2. årstrinn:

Matematikk, 4. årstrinn:

Matematikk, 8. årstrinn:

Kroppsøving, 2. årstrinn:

Kroppsøving, 4. årstrinn:

Kroppsøving, 7. årstrinn:

Kroppsøving, 10. årstrinn:

Musikk, 2. årstrinn:

Musikk, 10. årstrinn:

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Det er mange ulike måter man kan vurdere et programmeringsprosjekt, og her må en selv vurdere hva som er den beste måten ut ifra hvilket fag man jobber i, hvilken aldergruppe og hviklet nivå elevene er på, hva man ønsker å teste og hvor mye tid man har til rådighet til å jobbe med prosjektet. I vårt lærerdokument har vi blant annet beskrevet ulike måter dette kan gjøres på, tillegg til en del andre nyttige tips til hvordan man underviser i programmering.

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Eksterne ressurser

Opprinnelig opplegg hos code.org

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!