Dansefest
Skrevet av: Code.org
Oversatt av: Carl A. Myrland
Om oppgaven
I denne oppgaven blir elevene kjent med programmeringsbegrepet "hendelser", og hvordan vi bruker hendelser til å påvirke dataprogrammer.
Oppgaven passer til:
Fag: Matematikk, musikk, kroppsøving
Anbefalte trinn: 1.-10.
Tema: Dans, logikk
Tidsbruk: 45 minutter
Kompetansemål
Matematikk, 2. årstrinn:
Matematikk, 4. årstrinn:
Matematikk, 8. årstrinn:
Kroppsøving, 2. årstrinn:
Kroppsøving, 4. årstrinn:
Kroppsøving, 7. årstrinn:
Kroppsøving, 10. årstrinn:
Musikk, 2. årstrinn:
Musikk, 10. årstrinn:
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Det er mange ulike måter man kan vurdere et programmeringsprosjekt, og her må en selv vurdere hva som er den beste måten ut ifra hvilket fag man jobber i, hvilken aldergruppe og hviklet nivå elevene er på, hva man ønsker å teste og hvor mye tid man har til rådighet til å jobbe med prosjektet. I vårt lærerdokument har vi blant annet beskrevet ulike måter dette kan gjøres på, tillegg til en del andre nyttige tips til hvordan man underviser i programmering.
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.
Variasjoner
Eksterne ressurser
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!